Ben je niet – of gedeeltelijk – verzekerd voor fysiotherapeutische zorg,
dan gelden onderstaande tarieven.

Let op bij de eerste behandeling brengen wij een screening intake onderzoek en behandeling in rekening. Wij gaan de eerste behandeling gelijk aan de slag met het behandelen van je klacht. De overige tijd gebruiken wij om de verslaglegging in orde te maken.

SCREENING INTAKE ONDERZOEK

BEHANDELING FYSIOTHERAPIE

BEHANDELING FYSIOTHERAPIE AAN HUIS

Vergoeding zorgverzekering,
hoe werkt het?

Flux Fysiotherapie is gecontracteerd bij alle zorgverzekeringen.

TOT 18 JAAR (KINDEREN & JONGEREN)

Fysiotherapeutische zorg tot 18 jaar wordt voor 18 behandelingen gedekt vanuit de basisverzekering. Je betaalt dan geen eigen risico. Indien er meer behandelingen nodig zijn, dan worden deze vergoed vanuit je aanvullende verzekering als je deze hebt (geen eigen risico) of komen deze voor eigen rekening.

In sommige gevallen, bij specifieke aandoeningen, wordt de gehele behandeling uit de basisverzekering vergoed. Een overzicht van deze aandoeningen vind je hier, op de website van de overheid. Kom je er niet uit? Neem gerust contact op.

VANAF 18 JAAR (VOLWASSENEN EN OUDEREN)

Ben je aanvullend verzekerd voor fysiotherapie, dan worden je behandelingen vergoed.  Je betaalt dan geen eigen risico. Niet aanvullend verzekerd? Dan komen de kosten voor eigen rekening.

Een uitzondering op bovenstaand zijn aandoeningen waarvoor veel fysiotherapie nodig is, ook wel chronische klachten genoemd. In dat geval kun je na de 20e behandeling in aanmerking komen voor vergoeding vanuit je basispakket, waarbij eerst je eigen risico wordt aangesproken. Een overzicht van deze aandoeningen vind je hier, op de website van de overheid. Kom je er niet uit? Neem gerust contact op.

HOE BEN JIJ VERZEKERD?

Omdat fysiotherapie niet vanuit de basisverzekering wordt vergoed, kan dit in combinatie met het eigen risico best een oplopende kostenpost worden. Zorg daarom dat je goed op de hoogte bent van de manier waarop je verzekerd bent én het aantal behandelingen waarop je eventueel recht op hebt. Dit kun je zelf checken door contact op te nemen met je zorgverzekering. Flux helpt je graag bij het uitzoeken hiervan maar houd er rekening mee dat je altijd zelf verantwoordelijk bent.

BETALING

Indien je aanvullend verzekerd bent, dan zorgen wij voor declaratie bij jouw zorgverzekering. Je hoeft daar verder niets voor te doen. Ben je door je behandelingen via de aanvullende verzekering heen, of zijn je behandelingen voor eigen rekening? Dan sturen wij hiervoor na afloop van de behandeling een factuur.